Πέμπτη 17 Μαΐου 2012

ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΜΙΑ ΓΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ΜΑΣ... (ΠΠΓΗ)

Συνέντευξη από τον αρχισυντάκτη 
του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΡΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ


-Γεια σας!
-Γεια σας, παιδιά!
-Θα θέλαμε να σας κάνουμε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τη δουλειά σας.
-Πολύ ωραία! Σας ακούω.
-Καταρχάς, με τι ασχολείται ο αρχισυντάκτης;
-Ο αρχισυντάκτης ασχολείται με τη συλλογή των ειδήσεων. Μιλάει με διάφορους ανθρώπους, οι οποίοι τον πληροφορούν για τα θέματα που βρίσκονται στην επικαιρότητα.
-Η δουλειά σας είναι πολύ κουραστική; Έχετε ελεύθερο χρόνο για την οικογένειά σας;
-Βέβαια, η δουλειά μου είναι πολύ κουραστική, ενώ επιπλέον δεν υπάρχει συγκεκριμένο ωράριο, καθώς ανά πάσα στιγμή μπορεί να συμβεί κάτι έκτακτο. Τώρα, όσο αφορά τον χρόνο που περνάω με την οικογένειά μου, δεν είναι ούτε λίγος ούτε πολύς. Τις καθημερινές έχω συνήθως αυξημένες υποχρεώσεις, έτσι προσπαθώ να περνάμε πολύ χρόνο μαζί τα Σαββατοκύριακα, παρόλο που μερικές φορές η δουλειά δεν το επιτρέπει.
-Η οικονομική κρίση έχει "χτυπήσει" το επάγγελμά σας; Είστε ευχαριστημένος από τον μισθό σας; Μπορείτε να συντηρήσετε την οικογένειά σας; 
- Ναι, η οικονομική κρίση έχει "χτυπήσει" σε μεγάλο βαθμό το επάγγελμά μου. Ο μισθός μου δεν με ικανοποιεί απόλυτα, αλλά προς το παρόν, μπορώ να συντηρήσω την οικογένειά μου. Τώρα, στο μέλλον βλέπουμε.
-Σας ευχαριστούμε πολύ για τον χρόνο που μας αφιερώσατε!
- Εγώ σας ευχαριστώ, παιδιά! Καλή πρόοδο!

Γιάννης Σερετόπουλος Α2


Συνέντευξη από τον δημοσιογράφο Βασίλη Σπυριδάκη

"Ένας δημοσιογράφος που θέλει να δημιουργήσει διαλέγει την έντυπη δημοσιογραφία. Η τηλεόραση είναι πιο εύκολη".

 -Τι ενδιαφέρον βρίσκετε στη δουλειά σας;
- Ανακαλύπτω συνεχώς ανθρώπους, ιδέες, γεγονότα κ.ά.
-Θα μας προτείνατε να γίνουμε δημοσιογράφοι και γιατί;
-Θα σας το πρότεινα, αν πληρούσατε  κάποιες προϋποθέσεις: να γράφεται, να είστε περιέργοι και να διαβάζετε.
- Πόσες ώρες εργάζεστε;
- Εγώ προσωπικά, όταν ήμουν στην εφημερίδα και στην τηλεόραση δούλευα 13 με 14 ώρες, γιατί έτσι ήταν η δουλειά μου και έπρεπε να κατευθύνω και πολλούς ανθρώπους.
- Ήταν όνειρό σας να γίνετε δημοσιογράφος; 
- Το όνειρό μου ήταν να κάνω μια δουλειά που θα μου έδινε τη δυνατότητα να γράφω.  Πάντα μου άρεσε να γράφω. Βέβαια για να ικανοποιήσω τους γονείς μου έδωσα εξετάσεις  και πέρασα στην Ιατρική σχολή.
- Πώς βρεθήκατε στην τηλεόραση; 
- Μου έγινε πρόταση και ήταν και μια πρόκληση για μένα.
- Βάζετε εσείς οι δημοσιογράφοι "σάλτσες" στα άρθρα σας;
- Ναι, πράγματι βάζουμε "σάλτσες". Αυτό μας βοηθάει να κάνουμε τα άρθρα πιο ξεχωριστά.
- Τι πιστεύετε ότι προσελκύει τον αναγνώστη στην εφημερίδα;
- Αυτή την εποχή τον προσελκύουν άρθρα σχετικά με την οικονομία και την αστυνομία.
- Τα χρήματα που σας παρέχει η δουλειά σας είναι αρκετά;
- Δεν είναι λίγα ούτε πολλά. Φτάνουν για τη συντήρηση τη δική μου και της οικογένειάς μου.
- Πόσο κοστίζει η εκτύπωση των εφημερίδων; 
- Το εκτυπωτικό κόστος είναι 20.000-25.000 ευρώ τον μήνα.
- Τι σχέση έχουν οι δημοσιογράφοι με την οικονομική κρίση;
- Θα έπρεπε να την έχουν προλάβει, έπρεπε να είχαν ενημερώσει τον κόσμο, αλλά...
- Μπορεί ένας δημοσιογράφος να σατιρίσει κάποιον;
- Ναι, αλλά όχι να τον δυσφημίσει.
- Έχετε κινδυνεύσει ποτέ εξαιτίας της δουλειάς σας;
- Ναι, έτρεχα στον δρόμο να προλάβω να κάνω ρεπορτάζ, να πάρω συνέντευξη από τον Ανδρέα Παπανδρέου. Σε μια στροφή το αυτοκίνητο γύρισε ανάποδα κι έπεσαν όλες οι κάμερες στο κεφάλι. Ευτυχώς τραυματίστηκα ελαφρά.
- Έχετε παρουσιάσει δελτίο ειδήσεων;
- Ναι.
- Εκνευρίζεστε, όταν τσακώνονται οι πολιτικοί;
- Ναι, κι επίσης όταν ρωτάς κάποιον πολιτικό κάτι και σου μιλάει για ένα τελείως διαφορετικό θέμα.
- Έχετε δεχτεί κριτική;
- Ναι. Μάλιστα μια φορά ήρθαν κάποιοι μου διέλυσαν τα γραφεία και με ξυλοκόπησαν.
- Θα εγκαταλείπατε τη δημοσιογραφία; 
- Ναι, θα έγραφα βιβλία, όπως έχω ξεκινήσει ήδη.
- Με τι ασχολείστε στο βιβλίο;
- Γράφω τη βιογραφία κάποιων ανθρώπων που με ενδιαφέρουν.
- Ποια πρόσωπα διάσημα έχετε συναντήσει;
- Έχω πάρει συνεντεύξεις από πολλούς ανθρώπους: πολιτικούς, πατριάρχες, προέδρους Δημοκρατίας, αλλά και ποιητές, αξιωματικούς κ.ά.


Ρενάτα Γιαννακουδάκη
Γιώργος Κελαντωνάκης
Α2