Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο

Σχολ. Έτος: 2011-2012

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟ PROJECT ΜΕ ΘΕΜΑ:
«ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΚΑΙ Η ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ»

Με αφόρμηση τις ενότητες 1 και 2 της Νεοελληνικής Γλώσσας Α’ Γυμνασίου, οι οποίες αναφέρονται στην επικοινωνία, τα τμήματα Α1 και Α2 του Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Ηρακλείου με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο Ασημένια Χαρκιωτάκη καθώς και το τμήμα Α3 του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο Στέλλα Αμοναχάκη ανέλαβαν την πρωτοβουλία να ξεκινήσουν ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ τους μέσω ενός ιστολογίου που δημιούργησαν στο Διαδίκτυο και στο οποίο έδωσαν τον τίτλο «Πρότυπο Πειραματικό-7ο Γυμνάσιο Ηρακλείου: Ανοικτός Διάλογος».
          Αρχικός στόχος είναι η γνωριμία μαθητών διαφορετικών σχολείων και η ανταλλαγή ιδεών και εμπειριών της καθημερινής τους ζωής.
          Επιπλέον, με αφόρμηση την 7η ενότητα «Ο κόσμος μέσα από την οθόνη-εικόνα», αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε μια διαθεματική εργασία με θέμα «Το ραδιόφωνο και η τηλεόραση στη ζωή μας». Επειδή οι μαθητές επρόκειτο να αναζητήσουν υλικό από το διαδίκτυο, ανατέθηκε σε κάποιους στις ιστοσελίδες www.saferinternet.gr και www.safeline.gr,  να γράψουν ένα κείμενο ή να κάνουν μια παρουσίαση,  για να ενημερώσουν τους υπόλοιπους μαθητές για την ασφαλή τους περιήγηση στο Διαδίκτυο.
          Έπειτα, οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες και καθεμιά απ’ αυτές ανέλαβε να βρει υλικό και να παρουσιάσει ένα μέρος της εργασίας.
α) ιστορία της τηλεόρασης
β) ιστορία του ραδιοφώνου
γ) ερωτηματολόγιο για την τηλεόραση
δ) ερωτηματολόγιο για το ραδιόφωνο
ε) ερωτηματολόγιο για επικείμενη συνέντευξη από ανθρώπους που εργάζονται στο ραδιόφωνο
στ) ερωτηματολόγιο για επικείμενη συνέντευξη από δημοσιογράφο που εργάζεται στην τηλεόραση
          Ολοκληρώνοντας το project, οι μαθητές των τμημάτων των δύο σχολείων προτίθενται
  • ν’ ανταλλάξουν επισκέψεις
  • να ξεναγηθούν στον ραδιοφωνικό σταθμό ΕΡΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
  • να συμμετέχουν σε ζωντανή εκπομπή, για να μιλήσουν για την εργασία τους
  • να καλέσουν έναν δημοσιογράφο που εργάζεται στον χώρο της τηλεόρασης, για να του πάρουν συνέντευξη.

Τέλος, καλή δύναμη στα παιδιά που συμμετέχουν στη δράση αυτή και που αφιερώνουν αρκετό από τον πολύτιμο και περιορισμένο ελεύθερο χρόνο τους, για να ασχοληθούν με την παραπάνω εργασία.